fbpx

מהי 'ההיגיינה הטבעית'?

בתחילת המאה ה-19 נוסדה בארה"ב תנועת הריפוי הטבעי, ובה רופאים כמו סילבסטר גראהם, ד"ר טראל, ד"ר טילדן, ד"ר הרברט שלטון, ועוד רופאים אשר זנחו את שיטות "הריפוי" המקובלות של מתן תרופות וטיפול בסימפטומים,  ועברו לטפל בחולים בשיטות טבעיות בלבד, אשר משתמשות אך ורק באותם אמצעים טבעיים, אשר נמצאים סביבנו והם חיוניים ושומרים על בריאותו של האדם הבריא .

נקדים ונאמר שכשאנו מדברים על ההיגיינה הטבעית, אנו מתכוונים בעצם למה שנקרא בפי הציבור בישראל "בריאות טבעית". אך מכיוון שבשנים האחרונות נעשה שימוש לרעה בצמד המילים "בריאות טבעית" ע"י מטפלים ושיטות שונות, אשר עיוותו את המושג בריאות טבעית . חשוב שנקבל קודם כל מושג מוגדר: מה איננו בריאות־טבעית.

בריאות טבעית היא אינה שיטה או דרך "לטיפול" במחלות, ולא אוסף של שיטות־מרפא למינהם, והיא איננה בזבוז זמן של סמי־הקלה ומשככי כאבים. בריאות טבעית אמיתית היא לא משהו שאדם צריך לעשות בשעה שהוא חולה, ולהפסיק אותו כשהוא שוב בריא. החומר הבריאותי־הטבעי מורכב מתנאי־הטבע, והוא
חיוני במצב של בריאות בדיוק כמו במצב של מחלה.

בריאות־טבעית היא דרך־חיים, שממשיכים בה במהלך החיים,
והיא חיונית באותה מידה גם לחולה וגם לבריא.

אזמ היא כן בריאות טבעית?

"בריאות־טבעית (היגיינה טבעית), היא "שיטה" (יותר נכון דרך חיים) לשמירה על הבריאות ולהשבתה, תוך שימוש באמצעים השומרים על החיים, על ההתפתחות ועל הצמיחה. היא
משיבה אנשים חולים למצב של בריאות בעזרת אותם אמצעים טבעיים,
אשר שומרים על כך שיהיו אנשים בריאים. זוהי "שיטה" שלאחר שהיא משיבה את החולה למצב של בריאות, היא גם מלמדת אותו, כיצד להישאר בריא."

הפילוסופיה והעקרונות המנחים עליהם נשענת 'הבריאות הטבעית' הם :

  1. הטבע מתנהל על פי חוק וסדר, (סיבה ומסובב) אין מקריות .
  2. הבריאות היא דבר טבעי לחלוטין, והיא קיימת כל עוד אנחנו לא פוגעים בה.
  3. הגוף יכול לרפא כל מחלה, כל עוד לא נגרם נזק בלתי הפיך לגוף.
  4. לכל מחלה יש סיבה ולכן, אין ריפוי אמיתי ללא הסרת הסיבה. 
  5. המזון הטוב ביותר לאדם הוא מזון הבא מן הטבע ללא עיבוד/בישול. פירות ירקות אגוזים וכדו'
  6. צום הוא כלי הריפוי החזק ביותר שקיים בטבע

הבריאות הטבעית מתבססת על צורכי החיים הבסיסיים של האדם, תזונה טבעונית חיה (Raw Food), מים נקיים, שינה ומנוחה מספקת, חשיפה מבוקרת לשמש(אמבטיות שמש) אויר נקי, התעמלות/פעילות גופנית, חשיבה חיובית, ובמקרה הצורך צומות מים קצרים וארוכים.

הבריאות הטבעית הטבעית אינה דוגלת  בתוספי תזונה "ומזונות על" כפתרון קסם ,אלא מתמקדת אך ורק בהסרת המכשולים המעכבים את האדם מלקבל את שפע החיים הנמצא בו ובסביבתו.

ישנו רק כוח ריפוי אחד בטבע וזהו כוח החיים. תכונת הריפוי העצמי טבועה באדם מיום היוולדו ומלווה אותו כל ימי חייו. ורק לגוף עצמו יש את האפשרות לרפא את עצמו ! כל שעלינו לעשות הוא לאפשר לגוף את התנאים המתאימים.

הבריאות הטבעית (ההיגיינה הטבעית) היא יישום עקרונות הטבע לשימור ושיקום הבריאות!

כלי נגישות